Πέμπτη, 1 Ιουλίου 2010

Χωρίς λεωφορεία σήμερα η Αθήνα!


Με αφορμή την απεργία των εργαζομένων στην Ε.Θ.Ε.Λ., που είχε σαν αποτέλεσμα να μείνει χωρίς αστικά λεωφορεία σήμερα η πρωτεύουσα, το πρώτο μας άρθρο...
Η μεγάλη αναστάτωση που προκλήθηκε με τη μη καταβολή των μισθών στους εργαζομένους της ΕΘΕΛ τελείωσε και τα λεωφορεία αναμένεται να επιστρέψουν στους δρόμους το απόγευμα καθώς κατατέθηκε το ποσό των δεδουλευμένων, όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών. Η σχετική εντολή για τη μισθοδοσία υπογράφτηκε από το υπουργείο Μεταφορών και σύμφωνα με πληροφορίες οι μισθοί έχουν ήδη αρχίσει να καταβάλλονται.
Από το πρωί, όμως, ήταν μεγάλη η ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό καθώς πολλοί δεν είχαν ενημερωθεί για την απόφαση των εργαζομένων να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας ζητώντας την καταβολή δεδουλευμένων και να μην βγουν τα λεωφορεία στους δρόμους.
Η αναταραχή αυτή προκλήθηκε επειδή δεν καταβλήθηκε στους εργαζόμενους η μισθοδοσία, την περασμένη Τρίτη, καθώς όπως διέρευσε, δεν εκταμιεύθηκαν έγκαιρα τα χρήματα από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Aπό την κινητοποίηση αυτή επηρεάστηκαν και τα δρομολόγια του ΗΣΑΠ, καθώς σε διαδρομές που δεν σταματάει ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος δεν πραγματοποιήθηκαν τα δρομολόγια των λεωφορείων που εξυπηρετούν το κοινό.
Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο με τις μισθοδοσίες. Κανονικά οι μισθοί έπρεπε να μπουν από προχθές, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έγινε και όταν εκπρόσωποι των εργαζομένων αναζήτησαν τον λόγο έμαθαν ότι δεν κατέστη δυνατή η χρηματοδότηση. Πρόκειται για 7.000 εργαζομένους της ΕΘΕΛ και η καθαρή μισθοδοσία είναι περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ.
Αν θέλουμε να αναλύσουμε τα "πώς" και τα "γιατί" αυτού του γεγονότος, θα πρέπει να δούμε λιγάκι γενικότερα την κατάσταση την οποία υπάρχει στα μισθολογικά των ΔΕΚΟ σήμερα.
Τι γινόταν μέχρι τώρα; Κάθε μήνα οι ΔΕΚΟ έπαιρναν δάνεια, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου για να πληρώσουν τους μισθούς. Με τον τρόπο αυτό διογκώνονταν το δημόσιο χρέος, κάτι που η κυβέρνηση θέλει με κάθε τρόπο να σταματήσει.
Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες μας, οι αρμόδιοι υπουργοί που έχουν στην αρμοδιότητά τους ΔΕΚΟ, έχουν λάβει εντολή, σε συνεργασία με τις διοικήσεις, να βρουν τρόπους να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Το είπε και ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, σήμερα το πρωί σε συνέντευξή του στο Μέγκα. Τι είπε; Ότι οι (νέες) διοικήσεις των ΔΕΚΟ πρέπει να βρουν τρόπους ώστε να μη δανείζονται για να καλύψουν τις μισθολογικές τους δαπάνες.
Το πρόβλημα με την ΕΘΕΛ ήταν τέτοιου τύπου και πολλοί υποστηρίζουν ότι η καθυστέρηση καταβολής των μισθών ήταν μια επιλογή για να σταλεί το μήνυμα και στην ΕΘΕΛ, αλλά και σε όλες τις άλλες ΔΕΚΟ, κυρίως στους εργαζόμενους, ότι κάποια πράγματα θα αλλάξουν. Εκείνο που δεν θα αλλάξει είναι η υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίζει τους μισθούς στις ΔΕΚΟ, αλλά θα αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο θα τους εξασφαλίζει.
Όλοι μιλούν για νοικοκύρεμα, αλλά κανένας δεν διευκρινίζει ακριβώς τι σημαίνει αυτό. Ούτε και ο Γιώργος Πεταλωτής, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, δεν θέλησε να μας φωτίσει. Οι πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, ότι το μάρμαρο θα πληρώσουμε καταναλωτές και εργαζόμενοι. Θα γίνουν οικονομίες κλίμακος, εξυγίανση των δημοσίων επιχειρήσεων, ενώ θα καταρτιστεί και σχέδιο ανάπτυξής τους.



Στον τομέα των συγκοινωνιών, για παράδειγμα, θα υπάρξει ανακατανομή του προσωπικού, αλλά, πολύ πιθανό και περικοπή των λεγόμενων «δευτερευουσών απολαβών», δηλαδή των υπερωριών, πλασματικών ή μη. Το ετήσιο κόστος ανά εργαζόμενο στην ΕΘΕΛ είναι 48.000 Ευρώ και στον ΗΣΑΠ 75.000 Ευρώ, τα οποία θεωρούνται πολύ μεγάλα ποσά. Παράλληλα, και εφόσον τέτοιου είδους μέτρα δεν λύσουν το πρόβλημα, θα υπάρξει προσπάθεια μείωσης της συμμετοχής του δημοσίου στην επιδότηση του εισιτηρίου, που σημαίνει ότι θα αυξηθούν αμέσως οι τιμές των εισιτηρίων σε όλα τα μεταφορικά μέσα!
Η τάση είναι να μειωθεί η συμμετοχή του δημοσίου από το 75% που είναι σήμερα στο 60% που ισχύει στην Ευρώπη. Ήδη μιλάμε για μια αύξηση της τάξεως του 15% στα εισιτήρια. Αύξηση που πρέπει να λογίζεται ως νέα αφαίρεση εισοδήματος από μισθωτούς και συνταξιούχους, οι οποίοι είναι και οι βασικοί καταναλωτές συγκοινωνιακών υπηρεσιών...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...